Thursday, October 15

cikgu errr

*clik untuk lebih besar lagi .
okeh , bila kau besar azam aku memang nak jadi cikgu , nak pegang rotan panjang-panjang dan ketuk meja kuat-kuat . HAHA . bodoh je peragai . hodoh kn , like err . bukan ape , aku rasa jadi cikgu tu macam best je sebab aku memang suka sangat pergi sekolah , dan environment persekolahan . dekat sekolah lah titik-titik kehidupan kita bermula , kenal kawan baik , kenal hantu , kenal musuh yang mostly kenal ape itu pakwe dan makwe. kan ? semua orang akan lalui zam nie , aku pun lalu jugak . lalu macm angin lah , macam kejap . tapi tempoh dia cukup lame dan memeritkan .
dulu bila sebut je exam , keluar pekataan meow-meow. tak nak ambil lah , malas ah , macam -macam kan , tapi bila result dah keluar barulah menagis dan terhegeh-hegeh belajar . Aku belajar dari previous mistake , aku jadi kuat lepas aku tengok flyers untuk permohonan jadi guru . harapan aku nak jadi pendidik macam ibu aku dekat sekolah , mengajar tu pekara yang banyak pahala dia.
sekarang ini aku kena kuat dan tanam impian aku macam tanam pokok kaktus dekat antartika . kan ? bila aku dah jadi cikgu nanti aku nak ajak anak murid aku layan gig semua , bagi diorang rasai dunia muda-muda aku dulu , melepak sampai malam dan memekak macam orang masuk zoo . syahmie , kau prove kat aku yang orang kepala otak macam tak penuh nie mampu jadi 'guru' kan ?