Thursday, July 22

KELONO-LOGI

Masa 5-10 tahun
Masa ini memang bodoh-bodoh alam.Aku sedar.Aku kayuh basikal pergi beli gula-gula dekat kedai depan pakai sekuar pendek.Naik basikal berdua dengan Nani.Lepas tu petang pergi jalan -jalan dekat taman.Sikat rambut punya lah lepeh.Kalau boleh sekepal gel nak pakai atas kepala.Dulu rambut panjang ,macam puntianak pun ada.Budak-budak , ape tahu.Mak kata simpan rambut.Simpan je.Mak kata potong.Potong je.Tak ada masalah.Main dengan lelaki tu pekara normal bro.Kalau tiap petang tak main galah panjang main baling kasut.tak pun advance sikit mandi sungai.Fuhlamak-Maskulin gila masa tu.

Masa 11-14
Ah yang ni dah pandai menggedik.Betul.Tak tipu.Masuk darjah Lima kan ada kelas malam.Terus balik berdua.Tak balik dah dengan mak ayah.Dulu-dulu orang takde sangat pakai motor.Pakai basikal.Setahun je.Lepas tu masuk darjah 6 dah menggatal sikit.Dah ada Boyfriend tahu.Budak Duyung.Gila babi gatal masa tu.Tingkatan satu macam clumsy sikit.Aku busy belajar.Pindah sana.Pindah sini.Semak kepala.Pindah paling dajal sekali.Pindah sekolah Air Molek.Time tu lah gatal sedia ada datang balik.Pukimak betul.Siapa yang ada kapel masa sekolah terbaik weh.Petang-peang bentenggek atas motor.Pusing satu kawasan.Mak aku kata Tok sidang tak iktiraf tengah tawaf kampung.Remaja lah kata kan.Asal hujung minggu,naik bus keluar pergi shopping Complex.Masa tu ada Mahkta Parade je.Tak ada lagi Dataran Pahlawan.Dah mula dah lepak Town ! terbaik weh.Bangga.

Masa 15-17
Bapak best masa ni.Melaram sakan dengan Roxy.batak sial sape pakai cap Roxy.Sumpah tak tipu gaya gaya muka Fasha Sandha kalau sumpah dalam melodi.Tahun tahun tu rasa dah macam-macam.Keluar masuk Hal ehwal pelajar pekara wajib setiap hari jumaat.Jangan kata anak orang.Anak ayam pun aku marah kalau tengah high.Tapi masa ni aku kenal matured hood aku.Best.Kena jaga diri.Jaga dara.

Masa 18
Ini-lah aku.Lulu Quraisyah.Budak yang pergi campus pakai selipar warna hijau dengan seluar tak basuh seminggu.Naik turun bus.Kalau ada yang datang tumpang.Merasa naik Savvy Merah.Makan sehari sekali.Tidur seminggu 3 jam.Insomnia.Dalam kelas bapak memekak.Hype.Balik sarang pelacuran terus mati.Amin.

0 gorjes: