Thursday, December 31

kesimpulan tahun 2009


mula tahun 2009 memang best.Aku mula dengan jadi pelajar tingkatan 5 Pengajian Kejuruteraan Mekanikal 2.Memang best sebab akan digantikan dengan dua orang mak tiri baru.Yes aku dapat mak tiri yang paling baik .ustazah Norlida dengan ibu, Puan Saniah Abu.ibu kitorang sayang ibu.Masa dalam kelas aku duduk dengan  budak paling pandai dan nerd dalam masa yang sama dia tu paling teribble.Aku sengaja pilih duduk dengan dia,sebab perempuan-perempuan yang ada dalam kelas aku tu semua pretending je.depan baik , belakang perangi macam sampah.maybe aku tak pandai berpura-pura mesra cium pipi bila jumpa semua tapi belakang ngumpat-ngumpat and ngorat balak minah tu.Aku bukan kutuk.Ini hakikat yang semua perempuan kena terima.

biar aku gelarkan lelaki yang duduk satu bumbung kelas dengan aku sebagai jantan,ada jantan yang berguna ada jugak yang tak berguna macam monitor aku tu.Aku cakap lepas.Padan muka kau kalau terbaca ke ape.Kau jantan jangan sesuka hati nak pijak kepala perempuan-perempuan yang ada dalam kelas tu.Kau berjawatan besar sebab orang semua undi nak ubah kau jadi lelaki,bukan jantan keparat yang tahu nak maki perempuan je.Pundek.Kau datang kelas pun lambat, kerja lagi kau tak pernah buat.Aku ingat lagi masa kau nak hentak aku dengan kerusi tu ,sampai mati aku tak lupa.aku jumpa kau aku nak rogol je kau pastu bunuh kau dengan kejam.Bagi aku lelaki macam kau tak patut hidup.Mati pun baik.Dunia pun akan kurang satu umat kurang jar macam kau lahanat.Cukup,cerita pasal kau buat semak je.

Aku dapat kawan lagi bulan Febuari, bee dan zee.Dapat diorang memang best. Sporting habis.tak pernah nak kutuk2 ke ape.Aku bercakap macam ni sebab aku percaya diorang kenal sape aku.Masa aku menangis bercerita pasal si lelaki yang aku ada, aku tahu diorang khusyuk dengar dan nasihat aku.Apa aku patut buat seterusnya.Dan selepas itu. Aku dapat semula kekuatan yang aku tak jumpa dari dalam diri aku.Aku pekakkan telinga bila ada suara-suara sumbang yang cuba mengeksploitasi hubungan persahabatan aku.Aku sedar tak semua manusia perfect dekat dunia.Ada yang kurang.Aku akur ketentuan tuhan.

Aku marah, bukan sebab dia ambil boyfriend aku. Tapi aku marah sebab dia yang buat aku sewel , tak tentu arah, hilang akal beberapa bulan rasa tercabar dan selalu buat cecair putih mengalir hari-hari tanpa dipaksa.Aku hati perempuan yang terinaya.Bukan macam kau.Kuat kan hati untuk dapatkan apa yang kau hajati tanpa memikirkan perasaan perempuan lain.Dalam kata lain kau seorang yang Selfish.Realitinya kau tak menang apa-apa pun bagi aku. Kau mungkin lagi sedih kalau kau tau apa yang laki itu fikirkan. Kalau betullah kamu seorang perempuan yang sayangkan perempuan lain, hormat relationship orang lain. Hormat perempuan yang lagi satu tu, even though she is a stranger to you. Sebab kau kenal kaum dia, kau pun perempuan. Don't preach about sisterhood if you can't respect other women. Kau suka kalau perempuan lain menggatal dengan laki kau? Tentu kau akan hentam habis-habis.Aku tahu perempuan lain cuba hayati apa yang aku rasa dulu.Jangan jadikan hubungan lama kau dengan dia yang indah tu sebagai landasan untuk kau datang dan rampas dia dari aku semula.Stop being bitchy.


Aku sayang lagi si Doremon aku tu.Meski aku tahu aku payah dan jerih untuk dapatkan dia.Aku mesti tabah dan tunggu. sebab aku percaya tuhan sayangkan aku.Aku percaya pada hukum karma.Hukum yang akan datang semula kepada sesiapa yang jahat.Yang jahat kau perempuan ,bukan aku.Aku hanya melalak mengenagkan nasib aku disini dan berharap siDoremon aku tu Akan kembali dan bawa satu harapan yang terang dan bercahaya untuk hubungan kami.Merepek aku ni .

Tahun 2009 aku akan tinggalkan dengan banyak kesan dekat hati.Benda itu akan terkesan sampai aku mati nanti.Percayalah.

Buat tahun yang kana datang , aku harap ada sinar baru yang akan berlabuh nanti.Perpindahan aku untuk cari sesuatu yang lebih indah dan bermakna.Pencarian aku dri segala segi ,segi pemakaian , pemikiran,dan pergaulan.Tapi bukan dari segi percintaan .Aku serik dirobek dan di rodok-rodok hati dengan semua pekara yang akan membuat aku mengeluarkan kata-kata yang akan menimbulkan umpatan orang atau caci makian orang.

Selamat Menyambut Tahun Baru 2010.