Sunday, January 17

Jalan Jalan Menghala Kehidupan

Siang tadi sedang sedap aku bekerja aku dapat satu pangillan paling bangsat pernah aku terima.Macam pukimak semua perangai.Kalau tak suka jumpa je aku depan-depan jangan telefon dan hamburkan aku dengan kata-kata bodoh kau tu.Pengecut.Semua tak berani.Cakap je pandai.POOODAH !


i warned you before. Jangan sakiti aku, jangan khianat, jangan main kotor. Aku harap kau ada penjelasan yang jelas, terang dan nyata untuk kemukakan nanti. Aku simpan rapi, ketepikan perasaan kecil yang menangis-nangis fikir kenapa aku harus selalu dibohong macam budak kecil.Aku penat dibanyangi hidupkau.Terlalu letih untuk melayan kerenah budak-budak tak cukup umur yang masih dipimpin tangan ke mall .hey bangun , lihat dunia , jangan terperap macam orang bodoh.


Tadi betina tu kata aku rampas kau ya ? Silap , dia yang ambil aku dari kau .Kau lupa sape yang terangi hidup kau masa kau mati kegelapan selepas ditinggalkan betina tu ? Lepas aku dirasakan buat hal.Kononnya tak sesetia mana.Kau pulang ke tangan perempuan keparat yang pernah ludah kau .Kau tak jijik dengan semua tu ?Benci.Aku berhak bersuara sebab apa yang aku rasa aku tak nak tanggung sendiri.Aku sakit.Puas disakiti.Lepas tu timbul isi rampas -merampas.Eh hello bukan sebab aku nak jaga hubungan aku dengan kau .Dah lama aku biarkan kau terkontang-kanting hidup dalam kotak yang keluarga kau bina.Ye keluarga kau agak senang dari segala benda .Tapi kurang kasih sayang yang mneyinar dalam kotak tersebut.Semua hanya kejar satu matlamat.Hidup senang berbekalkan duit.Kau pernah cerita dekat aku berapa demand-nya perangai keluarga kau ? Orang baru nak kaya memang macam tu.Aku bercakap melalui fakta.Kau yang ceriata bukan aku yang buat adaian.


Sekali lagi kau tinggalkan aku utuk capai cita-cita kau.Mengejar anak seorang CEO yang konon-kononnya alim bagai nak rak.aku mengaku aku sosial.Itu life aku,kau tak berhak campur.Urusan aku.Bukan kau.Kakak aku tak suka aku ? kenapa baru sekrang cakap ? kenapa tak 9 bulan dulu ? Aku bukan batak dengan jantan macam kau .Aku mampu berdiri sendiri tanpa kau.Kau lupa masa aku tinggalkan kau 5 hari.Sikit pn aku tk cari kau,tapi kau ? Sebok call dan text aku.Tengok kau yang mulakan sandiwara.Cukuplah.Jangan bina episod seterusnya.Pelakon yang kau ada dah pun cabut lari sebab tak tahan dengan perangai kau yang pengecut tu.




Aku tak minta pun kau fikirkan tentang perasaan sedih atau kecil hati aku. Seribu rasa kesal dalam dada aku ni fikir sebab jadi terlalu baik dan berbakti pada orang. Terlalu bertolak ansur, mengalah, kalau boleh ada duit tu nak lebur semua pada orang yang tersayang. Sedangkan orang yang aku sayang tu tak pernah hargai aku malah buat cerita macam-macam belakang aku.Kadang-kadang kita tak sedar apa yang kita buat, tentang perilaku kita yang menyinggung. Tak apa, buatlah selagi mampu. Aku tak perlu puak atau back up untuk tunjuk rasa kuat. Rasanya berdiri atas kaki sendiri pun dah cukup kuat. Percaya pada diri, cekal sampai mati.


Aku lah perempuan tu.Yang menjerit menangis kecewa digelakkan kau siang tadi.Yang tak dapat pukul kau sepenuh hati siang tadi.Yang tak sempat maki-maki kau tadi.Aku lah perempuan gila tu.Aku rasa nak tergelak bila nisbah lelaki pengecut makin meningkat makin hari. Kalau kau kata Mat Replay tu loser dan sweet talker, aku rasa kau lagi hebat dari dia. Kalau kau kata semua lelaki yang pernah dampingi aku tak guna, kau lebih hebat dari tu.Cuba try tengok macam mana langsi lagi kau boleh pergi. Tapi tolong jangan tunjuk muka depan aku. Sebab aku tak pasti apa aku akan buat bila marah. Orang kau boleh tipu. Cuba try tengok test tipu Tuhan. Tengok sikit kena laknat ke tak. Cubalah.


Aku dah jumpa banyak lelaki pengecut sepanjang hidup. Banyak gila babi.


Aku tak suka ambil hak orang sebab aku tahu macam mana perasaan bila orang ambil hak aku. Aku tak suka digantung dan dilayan seperti anjing suruhan. Aku tak suka orang cakap belakang benda yang aku tak tahu, dan benda yang mereka tak patut tahu. Contohnya, sebab lelaki tu selalu text dan telefon aku . Aku dikatakan perampas ?

Tak logik dan sangat tak adil.

Cuma masalahnya aku seorang yang berkira tentang masa depan dan aku masih tak nampak masa depan dengan dia. Untuk mulakan satu rangka hidup yang baru ambil masa tahu tak. Dunia aku yang gelap ni jauh gila terpesong dengan dunia suci dalam debu dia. Dan jangka masa pendek ni macam kelakar untuk adakan satu hubungan yang bersih. Dan katakanlah benda-benda ni masih kronik dan meleret-leret, aku tak tahulah nak cakap apa.

Ahhhhh, sekarang aku dah tak boleh berfikir dah.

Bila-bila aku jumpa kau , aku nak bagi satu penumbuk besi.Biar kau cacat seumur hidup boleh ?Tak pun paling kejam,aku akan bunuh kau.