Thursday, January 28

Jika Memang Masih Bisa Mulut Untuk Ku Berbicara ,


( gambar sekadar untuk tatapan)

Ayat memang best.Senang je nak cakap kan , kan ? Kita manusia.Semua boleh je cakap.Sape setuju angkat tangan ! Dan tunding jari pada sesiapa yang dirasakan Looser sangat tu.Mudah , berapa ayat je dah boleh buat seseorang tu jadi sewel untuk beberapa hari , minggu dan tahun.Aku bercakap melalui pengalaman.Pengalaman yang clorox.Pahit dan perit.Rasa nak kahak-kahak keluar je.

Aku lega bila aku balik melaka , Aku jumpa RAMONES aku , aku rasa happy sangat.Tersangat happy.Rasa macam nak buat suprise tapi bila fikirkan balik.Takut dia mati tekejut pulak.Karang hilang pulak RAMONES aku tu.Bukan balik buat suprise , tapi buat tahlil.Sedih aku macam tu =,=

Masa tengah duduk online berdua aku layan lagu indon.Maklum la , aku kan mengamalkan prinsip 1 Malaysia.Bersatu padu.Aku layan MellyGoeslow,lagu Jika.Ayat dia memang makan dalam.Aku sabar sebab aku pernah rasa apa yang lirik tu lagukan.Rasa pasrah dengan hidup.Rasa tak ada jalan untuk selesaikan.Hancur.

Duduk dengan Uya, macam-macam cerita keluar.Sedih.Gembira.Semua rasa ada.Tapi bila sampai satu part tahap kesabaran aku memang naik.Kalah termometer punya meter.Panas aku dengar.Rasa nak capai pisau dan rodok perut jantan Poser kedua.Lahanat.Sial.Benci aku tengok kau sial.Benci.Seribu kali aku benci jantan macam kau.Mati pun baik pukimak.

5 tahun yang dulu aku rasa-kan dunia ni milik si gadis A dengan si teruna B.Apa yang diorang buat mesti bersama.Aku jeles pluss terharu tengok keakraban diorang.Sumpah.Masa-kan baru kapel diorang dah ada evrything.Maksud aku , pelajaran yang baik , kedudukan yang stabil.Family yang menyokong.Sehinggakan si teruna B diangkat martabat sebagai Anak Angkat oleh keluarga si Gadis A.Aku tak percaya lagi.Cerita cinta dorang macam fairy tale.Indah.Dulu 4 tahun yang lepas si Gadis masuk matrik, lama .Si teruna tunggu dengan sabar.Tapi , kenapa sekarang teruna buat hal lepas 5  tahun di bazirkan bersama ? Kenapa kau kejam sangat sial ? Kenapa kau rodok siGadis aku tu sampai mati ? Kenapa kau kejam sangat ni? Kau tak fikir ke perasaan si Gadis.Sadis.Macam nak mati dia rasa.

Tahu kenapa si Teruna lepaskan si Gadis ?Sebab siTeruna kembali kepada bekas kekasih si Teruna masa zaman sekolah.Ah Kau memang jantan sial.Sanggup kau biarkan siGadis aku mati layu sorang diri sebab kau.Kau aku labelkan sebagai POSER kedua selepas SiPoser yang buat aku dulu.Kejap lagi semayang Zohor ,aku doakan dua dua POSER ni mati tengah jalan.Aku puas.Puas.Jantan macam kau tak layak hidup.

Aku benci bila golongan aku menindas , sesama sendiri.Kenapa perlu ambil hak orang ? Desprate ke ?

1 gorjes:

HM said...

hai saya bengang tgk gmbr klian berdua HAIIIHHHH