Tuesday, May 4

Suam-Suam-Core

Dalam seminggu ada hari-hari yang agak haram.Tapi minggu ni hari-hari haram jadah.Aku rasa kepala aku kalau boleh tambah capacity baru atau pun ada hard disk baru,aku nak je tambah kan kepala aku dengan disk yang baru.Asal-kan ingatan yang lama luput.Yang lama banyak sangat kesan.Tebal.Kalau binding pun belum tentu tuan kedai nak buat.Tuan kedai rela tak dapat duit dari mesin tebuk diorang rosak.
Aku banyak keluar tabur duit dekat jalan.Jalan kaya kalau dapat orang yang macam aku.Duit pun naik menyampah tengok aku.Dia kata kalau aku ada dia.Aku suka buang dia ke tempat-tempat sial.Aku pun rasa macam tu.Kalau boleh putar balik masa,aku nak kutip balik duit-duit yang aku tabur dekat atas jalan dulu.Nak kutip balik.Sebab sekarang aku melalak sebab buang diorang.Dalam seminggu aku habis gaji untuk sebulan setengah.Banyak tapi tak nampak barang.
Masalah banyak.Ada berpuluh-puluh chapter.Ada yang aku buat sendiri.Ada yang orang buat.Aku bukan apa.Malas mak fikir.Aku diam kan cerita yang berhabuk tu.Aku lari dari semua buku buku yang aku ada.Sebab aku tak boleh nak baca dan selesaikan soalan yang ada dalam setiap chapter.Aku tahu aku malas,lembab sebab tu semua soalan aku tak dapat jawab.Jawapan paling baik lagi 10 Minit aku rasa aku akan mati tergolek tengah jalan yang macam pukimak haram ni.Balik Melaka ke balik neraka ke aku tetap tak nak balik.Aku puas.Puas semak-kan kepala aku.

Kau kan jangan datang dalam hidup aku lagi boleh.Kalau sekali lagi pasal kau aku fikir.Aku rasa tak salah kalau aku ambil ubat tahan mati sekejap.Untuk kau aku dah buat banyak sangat.Semalam setahun sebulan kan.Ada orang  yang wish aku.Masa tu punya rabak hati aku.Koyak kena siat dengan Ucapan ''happy anniversary" .Ah pukimak sungguh siapa yang kata macam tu.Sekarang dia dah terbang tinggi.Dah dapat impian dia.Dah dapat apa yang dia impikan.Tapi dia belum dapat apa yang dia hajat dalam hati.Aku rasa fuck-up sekarang.Nak call lama-lama takut ganggu.Aku diam.

Brader, lu jangan banyak cakap sekarang.Sekarang lu balik layan lagu naratu-Pukimak nama dia.Layan sampai mati.Gua kalau lu nak tahu derr , tersangat lah suka lagu pukimak haram tu.Naratu-lain kali buat tajuk yang cam hamjadah ni.Sedap.Brader-brader gua, lu jangan risau lepas gua mati.Lu semua orang akan aman.Akan layan bola sendiri.Gua tak kacau dah dengan sorak sepak gua tu.Lu kalau nak makan pun sekarang gua dah tak cuit lagi.Gua dah tak macam dulu der,hati gua batu dah duduk dalam.Batu tak nak keluar lagi sebab batu degil.
Hati gua dah tawar, hari-hari makan sugar cube pun die maintain tawar. Gua dah takde idea. Gua try survey hati baru dekat market, haramnye gua tak jumpe-jumpe lagi. Hati gua tinggal berapa kerat je n.Kalai mati jugak gua rasa ada baik gua derma-kan jelah hati gua semua.Ada hati , tapi tak ada orang yang ambil hati buat apa ? Kang senang cakap gua tak sayang orang lagi derr.Orang yang sayang gua.Gua sayang lu balik.jangan risau,tak banyak pun sikit ada sayang.Gua bukan lupa daratan.Habis madu sepah di buang.Gua bukan nak aibkan lu. Ingat bhai, gua jugak ade hati. Hati gua dah tak boleh nak cool-cool macam dulu. Die senang lembik. Gua tak tahu apehal. Gua sebak.

Dalah derr, gua nak mandi.Gua nak balik melaka.

0 gorjes: