Thursday, July 8

Time After Time

Dalam dunia ada macam-macam.Dalam macam –macam aku jumpa.Aku terjumpa satu macam yang buat aku fikir dua tiga kali.Terduduk aku fikir sampai aku bertanya pada kawan aku.kenapa dia macam tu? Apa kurang yang lagi satu.Rupanya dia memang macam-macam.Aku dapat rasa yang dia baru kenal dunia sebenar.Dunia yang di pelopori oleh manusia yang tamak dan dahaga-kan kasih sayang harta benda.

Tergamam aku bila aku dengar cerita sebenar.Dia yang dulu paling chuweet *memang ayat ni yang diorang guna masa becinta* dia antara yang becinta paling gila nak mati.sampai sumpah segala nak jadi suami isteri.sampai segala apa dia cakap si sayang dia jalan-kan.terlalu sayang buat dia lupa siapa yang cuba nasiihati dia untuk berubah dan dengan siapa dia berkasih sayang.

Aku pernah rasa becinta.Tapi putus tengah jalan.Putus sebab hadirnya orang ketiga.Aku redha.Aku bukan tak pertahankan tapi aku dah putus harapan.takpe.lepas kejadian yang panjang tu aku mula belajar untuk tidak mencari dan di cari.Aku belajar berjalan atas kaki sendiri.Berjalan melalui diri sendiri tanpa bantuan orang lain.Tujuh bulan aku cuba hilangkan luka yang aku tanggung.Aku jumpa seseorang.Seseorang yang kini jadi buah hati aku.

Aku bukan apa.aku tak tahu kenapa aku pilih dia. Kenapa dengan hanya satu social web dan satu panggilan.Aku terus putuskan untuk berkawan dengan dia.Aku tak terburu-buru sebab aku belum ada hati.Lepas aku kenal siapa dia.Siapa dia dulu.Aku beranikan diri untuk bertanya status sebenar.Aku berjaya dapatkan dia.

Kau sayang,jangan buat aku hilang kepercayaan dekat kau sekali lagi.Tuhan uji aku hebat tujuh bulan dulu.

0 gorjes: